torsdag 22 april 2010

Rosa Rice

En period i mitt liv var jag väldigt ROSA, jag gillar rosa nu med men kanske mer som en detaljfärg till det vita. I alla fall så var jag samtidigt i min rosa period väldigt förtjust i RICE och har därför en hel del ROSA RICE här hemma. Så här till våren känns det helt rätt o plocka fram dom grejjerna o få ett rosapastelligt inslag i hemmet.

Och så var det det där med jobbet... Alltså, vissa perioder under året skulle jag mer eller mindre kunna bosätta mig på kontoret och ändå ha lika mycket och göra. Just nu är det en sån period... och det är inte så bra eftersom jag bara ska jobba nästa vecka med innan jag ska vara mammaledig och motivationen är låååångt i från vad den borde vara. Inte det att jag inte gillar mitt jobb MEN det finns ju roliga o mindre roliga arbetsuppgifter o jag har under en tid strategiskt bara plockat ut de roliga bitarna, men tyvärr så hinner ju de mindre roliga ikapp och nu sitter jag här, med bara en massa mindre roliga arbetsuppgifter kvar. Så idag tom "skolka" jag från en obligatorisk chefsdag, fy skäms, för o va kvar på kontoret o jobba MEN tror ni jag fick nåt gjort? Näää, inte då... jag är hopplös helt enkelt...



Kram Mia

1 kommentar:

  1. Hm, känner igen mig.. den senaste tiden har jag bara roat mig på jobbet med det som jag tycker är kul, och umgåtts med trevligaste kollegan.. och högen med ickeroliga uppgifter har liksom växt, märkligt nog.... ;-D
    Söta Rice-saker, jag tycker rosa är vackert, men jag har svårt att lyckas med den färgen..

    SvaraRadera