onsdag 9 mars 2011

Passa på!

Ni glömmer väl inte att fynda inrednings-, kok- och trädgårdsböcker på bokrean? Ja för all del, andra böcker också. Man blir så glad när man hittar bra grejjer för en billig peng.

Jag har alltid varit sååå emot TV i sovrummet, men varje lördagsmorron sista tiden har jag tänkt; varför har vi inte en TV och kan slå på Bollibompa och vinna en extra timme i sängen (när Levis vaknar runt sex)? Så sagt och gjort, en TV blev det och kan säga att det var det bästa vi gjort på länge. Haha, jag har inte suttit i soffan en gång sen dess. Mycket skönare att sträcka ut sig på sängen och datorn den kan ju följa med dit med : ) Enda kruxet var ju att jag var så bestämd med just TV i sovrummet att vi ABSOLUT inte skulle ha antennuttag där när vi fick välja vid husbygget. Så fick borra genom väggen från Levis rum till gästrummet och från gästrummet in till vårt sovrum. Ja ja, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?


Kram Mia


13 kommentarer:

  1. Jag sa precos samma sak om våran Tv i sovrummet =) Men svärfar övertalade mig: "Du ska ju vila nu med ryggen och då kan du ligga bekvämare i sängen. Du kan kolla på Sex and the City hela dagarna" =) Han vann kan jag säga =))
    Ja bokrean har jag inte kollat in ännu tyvärr, kanske skulle ta och göra det =)

    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Visst är det värt en TV att få någon timmas extra sömn när man har pigga barn, ler.
    Jag handlade bokrea på nätet sååå smidigt, just den boken du visar mfl. landade i min brevlåda.
    Ha en fin dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hipp,Hipp,Hurra,,,på din födelsedag!!!!
    Massor med kramar från oss på S:T olofsgatan
    Vi ses på lödda,,,

    SvaraRadera
  4. Hej! Önskar jag kunde övertala min man om fördelen med TV i sovrummet men det krävs nog en enorm list ;) Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Här är det en till som varit emot tv i sovrummet, men med en sambo som arbetar inom elektronikbranschen så fick jag ge mig till slut och det är bara att erkänna att är precis hur bra som helst med tv i sovrummet :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Jag varnar för tv i sovrummet. Fy vad jag ångrar mig!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Man måste ju vara praktisk och hitta lösningar:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att det är helt underbart med tv i sovrummet!:) Vi hade också problem med antennuttag, så vi drog från källaren, via ett rör i hörnet i gillestugan och upp genom golvet i sovrummet.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vår TV i sovrummet fungerar inte för tillfället och jag är faktiskt lite glad för det. Jag är rädd för strålningen i sovrummet - min man tycker att jag är nojjig;))
    Hoppas allt är väl med dig!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Just det! Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig;-)
    Fast just TV i sovrummet blir det nog inte här.
    Instämmer med ovanstående; är rädd att störa sömnen med strålningen.
    Det räcker med att det brukar komma två små barn krypandes någon gång på nattkröken (och de brukar sova längre än mig på morgonen);-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  11. Klart man måste få ändra sig :-))
    Sovmorgon är mycket värt!

    Kram anna

    SvaraRadera
  12. Vart har du tagit vägen? Saknar dina inlägg =((
    Hoppas att ni mår bra och att bloggen vaknar snart =)

    Kram Fia

    SvaraRadera
  13. Tittar bara in för att säga Hej!
    Hoppas det är bra med dig, och att du får tid och lust att komma tillbaka till bloggvärlden igen:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera