fredag 18 juni 2010

I ett hus i skogens slut...

Idag var vi på besök på Vilda och Levis förskola som de kommer börja på till hösten. Passade såklart på att kolla till husbygget och idag fick jag med mig kameran! Plattsättarna har jobbat på riktigt bra och allt kakel (förutom i köket) var redan uppe! Jag är såååå nöjd över våra val!
Ikväll blir det fredagsmys med mina bästa syskon och söta Melker ♥
Längst fram på slutet av vägen (det är återvändsgata o vi är sista huset) skymtar man vårt garage o huset ligger direkt till vänster, det är verkligen "mitt ute i skogen"...

Välkommen ut på vår altan (ja snart i alla fall)!


Allrummet med kök från Marbodal som ska monteras till vänster


Klinkergolv från Kondradsson, Reggio di Luna 30x30, vi valt till entrén


"Lilla badrummet" eller föräldrabadrummet, samma klinker som i entrén fast
mindre 15x15 kaklet är fasat i kanterna och kommer från Golvabia.
Har valt liknande kakel till köket fast något mindre och handgjort.
Blir snyggt med en vit fog på väggarna!

"Stora badrummet" = barnens badrum, är inte lika påkostat vad gäller material. Det fick bli helvitt så får jag piffa med lite färgglada handdukar ; )
Kram Mia

5 kommentarer:

  1. Halloj!
    Va mysigt läge i skogen. Allt ser jätte fint ut. Det ska blir jätte kul att se det färdigt.
    Önskar dig en mysig fredag och en skön helg! Jag och barnen skall mysa med grillat hos Svärmor o Svärfar då M. fortfarande är borta.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Meeen vad långt dom har kommit;=) Så himla kul,,det måste ha vart kakan du bakade åt dom,,hihihi,,
    Det ska bli så spännande att komma ut så man får se på riktigt hur det ser ut!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Vad spännande med nytt hus, det ser så fint ut. Ha en trevlig helg.
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  4. Mysigt att bo så nära skogen, men ändå ha grannar!
    Fint det ser ut inomhus också. Ska bli spännande att se det helt klart!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att fåse lite glimtar av ert hus. Jag tyckte att det var snygga och klassiska val till badrummen!!

    SvaraRadera