tisdag 1 juni 2010

Saft o mera fynd!

Var hos mor o far i helgen o blev uppassade med god mat (fast det var morsdag fick mamman min slita mest...). Passade då på att norpa med mig lite rabarber hem som jag sen gjorde saft av. Saftpremiär för mig men var ju alls inte nåt svårt eller bökigt så det var defenitivt inte den sista! Gott blev det också...



Fynda de här bakformarna på lördagens loppis för en femma styck! Jag som gillar hjärtan blev barnsligt förtjust i hjärtformen ♥. Funderar på om man ska bjuda nån på fika bara för o få provbaka? På bild ser ni min bästa vän också, dock inte nån Kitchen Aid, men jag lovar den fyller sin funktion väl nog o jag använder den ofta!

Kram Mia

7 kommentarer:

  1. Vad flitig du varit. Kokar du saften eller är den rårörd? Provade med rårörd förra året men det blev inte så bra för mig. Får nog bli till att testa kokad rabarbersaft i år. Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Här snackar vi fynd ;0)
    Jätte fina formar...
    Så gott med hemmagjord saft, det tål inte jämnföras med något annat.. :0)
    Ha det bäst!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Gjorde rabarbersaft förra året, men det var bara jag som gillade den. Har heller ingen KA, men min assistent fungerar för det jag behöver den till!:)
    Grattis till försäljningen av lägenheten också!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rabarersaft !! gud så gott, bästa saften man kan få.
    Vilket fynd du gjorde med bakformarna, vad gjorde man utan alla dessa underbara loppis ?!

    Ha en toppen dag
    Eva

    SvaraRadera
  5. Har också tänkt göra rabarbersaft, vi har så mycket rabarber så det liknar en hel rabarberdjungel. Hade jag ändå haft lika mycket tid som rabarber, så hade det varit klart för länge sen.
    Tror att jag fortfarande har lite kvar i frysen från förra sommaren, som aldrig blev någon saft. Kanske tid att slänga dem nu...
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  6. Tjingeling!!
    Jag har nu lagt till mig som följare hos dig så att jag inget missar ;0)
    Önskar dig en underbar dag!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Tack för dina söta kommentarer hos mig.

    Jag blir så imponerad av att du fixa saften själv. Jag kommer ihåg när min mamma koka saft och silade den hemma, men själv skulla jag aldrig ge mig på ett sådant projekt:)
    Kram J

    SvaraRadera