måndag 14 juni 2010

Tidsoptimist?

Jahopp, imorron kl. 07 har jag date med plattsättaren. J tyckte det var lika bra jag åkte dit själv, han tyckte visst inte han hade så mycket där att göra (förstår VERKLIGEN inte vad han menar...?). Ska bli sååå himla kul att de ska börja med all plattsättning! Är riktigt spänd på om våra val blir så bra i verkligheten som de är i mitt huvud ; )
Vår tomt är en av två avstyckade tomter som A-hus sålde. De som köpte den andra ligger lite före och kommer flytta in redan om en månad. I alla fall så träffade vi dom igår och utbytte lite tankar och planer. Jätte trevliga och med barn i samma ålder som våra troll. MEN det verkar som om J och jag har lagt ribban för vad vi ska hinna med i år något högre än våra blivande grannar. Vet inte om det är dom som är realistiska eller vi som är tidsoptimister??? Spelar egentligen ingen roll... Vi har fått ändra vår prioriteringslista och tyvärr kommer min kära syrenhäck med största sannolikhet att få vänta till våren, SNYFT.

Skulle annars ha kunnat tänkt mig att i alla fall börja plantera en häck av dessa ljuvliga vita bondsyrener...

Kram Mia

6 kommentarer:

  1. Tidsoptimist javisst! Anmäler mig härmed till den skaran... Men tänk så mycket vi hinner med som de som inte har lagt ribban lika högt hinner med. ;0) Man ska sikta mot stjärnorna.
    Jag och plattsättarna blev bästisar under tiden de var i vårt hus *hihi*. Niklas fick inte en syl i vädret så jag tror din karl gjorde rätt!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!

    Så spännande när ni har kommit så pass långt att kaklet skall upp!

    Du får lära dig att skynda långsamt! ;)

    ha det gott! Kram Sanne

    SvaraRadera
  3. Vad spännande det är med ert husbygge. Härlig bild du tagit. Jättefin vas! Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du kan få ner några syrenbuskar i alla fall!:)
    Vi var tidsoptimister när vi planerade vårt nya kök. Maken tog ledigt i 2,5 vecka och då trodde vi i vår enfald att det mesta skulle vara klart!:) Jösses, vad fel vi hade! Nu har det snart gått en månad och vi är inte klara än, fast det är ganska nära nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jamen, det är väl bra om du själv får bestämma sådana saker som kakel?! :-) Det är nog lätt hänt att man tänker att man ska hinna mer än vad man gör - det inträffar varenda helg hos mig!

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Jag känner igen det där med tidsoptimist - det bor en sådan i mig oxå;)

    Snart är dagarna då du tänkte på att plantera din häck är ett minne blott...
    Kram J

    SvaraRadera