torsdag 15 juli 2010

Nöjdast i stan

Nu har värsta regnskuren precis dragit förbi hos oss, det är sååå mysigt att sitta och lyssna när regnet smattrar mot fönsterbläcket. Hade önskat det kom lite åska och blixtrar med.

Alltså, jag är helt förälskad i min nya kamera! Det blir så bra bilder och man känner sig riktigt proffsig när man fotar, o då har jag inte ens läst instruktionsboken än (gissar det finns en miljard finesser som jag inte ens upptäckt)! Lyckades t.o.m. filma Vilda i HD idag när hon gjorde kullerbytta själv för första gången. Hon var så lycklig ♥.

Nu ska jag krypa upp i soffhörnet och läsa Lantliv och kanske att jag tar med mig en kopp kaffe också... Åh, va livet är härligt i bland....!



Rosmarin som nu ligger på torkning, som sen ska blandas med flingsalt, sååå gott till potatis! Mmmm...

Kram Mia

13 kommentarer:

  1. Det gjorde faktiskt riktigt ont att skrapa upp sig!:( Var så länge sedan att jag glömt hur det känns.
    Jag vill också ha en ny kamera! Fina bilder du tagit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina foton är jättefina, men jag tror inte bara det beror på kameran för du var en jätteskicklig fotograf också före :). Visst är det skönt när det regnar ibland, det är lättare att tillåta sig själv att koppla av lite då. Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Ny kamera - nu blir jag intresserad! Jag är på väg att köpa en ny, men har bara börjat kolla så smått. Vad har du för kamera?

    Jättefina bilder och kakan såg sååå god ut!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Vad skönt det låter att läsa Lantliv med en kopp kaffe! Jättefina bilder jag köpte också en ny kamera för ett tag sedan (Nokia 3000) och visst är det roligt när man ser att bilderna blir klarare och får en annan skärpa. Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med ny kamera, ser att du köpt en Nikon? Flingsaltet måste jag prova. Ha en fin helg.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder! Visst är det kul när man får till det även om jag måste säga att jag tycker att du alltid har haft snygga bilder på din blogg. Ibland undrar man om du är fotograf :0).
    Låter huuuur mysigt som helst med kaffe och en god tidning. Det är de små stunderna som gör det!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Ja, när man väl börjar komma överens med sin systemkamera är det en ren fröjd att fota! Jag bråkade med min ett bra tag, men nu verkar vi vilja åt samma håll :-D

    SvaraRadera
  8. hej mia! jag satt och googlade lite och så hittade jag dej:) så fint huset blir, nu kan ni väll flytta in snart! Vilken underbar bild på vilda!!! Kram Hanna (boris mamma)!!

    SvaraRadera
  9. Ja en systemkamera står högt uppe på min önskelista kan jag lova. Var det en Nikon du har? Är den enkel? Mitt tålamod finns bara när det handlar om att sy eller måla hahah =)
    Håller med en kommentar, bilden på Vilda är verkligen fin!! Ser ut som en modellbild, bra fotograf och sötaste "modellen" =)
    Ha en fin kväll!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  10. tack! jo det är bra men lite för varmt måste jag säja, men jag hoppas det blir bättre. Jag själv har det lite jobbigt i värmen, jag svettas vid 20 grader. Det blir så fint huset som ni bygger!!

    SvaraRadera
  11. Åh, vad härligt det låter. Såna mysstunder är underbara!
    Tack för tippset! Nu ska här torkas rosmarin :)
    Kram Milla

    SvaraRadera