lördag 31 juli 2010

Nu blire VITT!!!

Idag var det alltså dags, huset fick sina första penseldrag av den vitaste vita färgen. Nästan hela Johans familj var med och hjälpte oss, dom jobbade på sååå bra och hann väldigt mycket mer än vad jag hade vågat hoppas på! Inte nog med det, snälla småsyrrorna hjälpte till att rycka ogräs (det finns en del som ni kan se) och farmorn passa småtrollen! Vi har det sååå bra som har dom! Imorron kommer bror min pigg och fräsch att måla klart resten ; )

Baksidan som vi nog inte kommer göra nåt åt i år, kanske kan klippa ner allt ogräs så har vi nån slags variant av gräsmatta i alla fall...

Pappa och farbror Linus fick lite hjälp på slutet...



Vilda och faster Amanda i hårt arbete

Här jobbas det för fullt (ni skymtar vårt senaste fynd)!

Kusinbus!


Kram Mia

11 kommentarer:

  1. Vad härligt att få så mycket hjälp!:) Och vad härligt att det händer så mycket vid ert hus.
    Menar du att du inte vill ha alla de där vackra blommorna i gräsmattan?!?;) Skämt åsido, jag förstår dig. Man vill ju ha en sådan där fin, grön gräsmatta utan ogräs. Vår är full av klöver i år!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Försök nr 2 att kommentera nu =)
    Härligt att ni har så fin hjälp att måla, måste vara guld värt =) Det blir verkligen jättefint!!!! Och vitt också =)
    Nu är inflytten för er inom räckhåll va? Längtan är stoooooor,så känns det här med =)
    Nj mina stolar ska ju bli vita. Om bara den hemska svarta färgen kunde torka. Efter 15 timmar är den fortfarande alldeles klibbig.
    Ha en fin kväll
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Här finns ett hus till att måla! När ni ändå är igång menar jag... ;-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Härligt att få så mycket hjälp med målningen. Ert hus blir sååå fint. Förstår att ni väntar på inflyttning. Utemöblerna har också kommit på plats ser jag, mysigt.
    Lycka till med resten av målningen i morgon!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Så jättefiint ert hus är och vad snyggt det blir i vitt! Vad kul att ni också varit i Linköping det är ju mysigt där! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Åååå det kommer bli ljuvligt!!
    Så guldvärt med familje hjälp :0)
    Ha det bäst!!
    Bamse kramen från mig..

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint det blir :)! Och vilken tur att ni får hjälp!

    Du har en award att hämta inne hos mig! Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt med så mycket hjälp! Undrar vad jag ska ta till för att få min släkt att åka 40 mil och hjälpa till;)

    Ha en bra vecka!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Hej! Vilken fin blogg du har med vackra bilder! Spännande med nytt hus.
    Hittade hit via Annies blå.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Det blir så fint! Mitt drömhus är också vitt med rött tak :o) Ska kika vidare!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera
  11. Vad härligt med så många nära och kära som hjälper till med jobbet. Så spännande det måste vara med ett nytt hus. Ser fram emot fler bilder på resultatet. Ha en jättefin vecka.

    Kramar Camilla

    SvaraRadera