måndag 2 augusti 2010

"Plätt-Hjärtan" och Award

Idag har det regnat hela dagen hos oss... Så, inget husmåleri idag. Hann i alla fall med att grunda hela huset i helgen, så nu blir det att köra kvällspass och boka upp helgerna till målning. Skulle vara riktigt skönt om vi hann klart innan vi flyttar, för då är det så mycket annat inomhus att styra med. Ni vet, packa upp och piffa och skruva hyllor och grejja, det där som jag längtat efter ett helt år nu!

Eftersom det regnat tog jag och Levis (Vilda var hos farmor och faster Emma och vägrade komma hem) en promenad till staden och köpte blommor. "Plätt-Hjärtan" blev det (vet inte vad dom heter egentligen) i mina nyfyndade krukor och ska stå i fönstret ovanför diskbänken... Åh, kan det inte bli den 26:e snart...?




När jag kom hem igår med värkande kropp och händerna fulla av färg och blåsor (jag är visst inte så van vid trädgårdsarbete *hihi*) fick jag se att jag fått en Award från Annie med mysiga bloggen Annies Blå. Min arma kropp kändes genast mycket bättre och jag fortsatte att måla ett gäng hyllor här hemma!
I alla fall så skulle man berätta 7 intressanta grejjer om sig själv och skicka vidare till 7 andra bloggare. Tyvärr så står en hel drös till med saker och blänger på mig om att bli målade och måste passa på när bustrollen sover, så hinner inte idag. Får bli senare, men tusen tack Annie för att du tänkte på mig!

Kram Mia


11 kommentarer:

  1. Hjärtan på tråd-blommorna är mina favoriter!! Det verkar minsann som om det regnat i hela landet idag, utom här! Fast det hade man inte mycket glädje av när man bara varit på jobbet..

    SvaraRadera
  2. Gillar också de där blommorna och jag har upptäckt att de är ganska svåra att ta död på!:)
    Här har det inte heller regnat idag, men jag trodde att det var på gång så jag vågade inte hänga ut tvätten. Istället blev det en jätte fin kväll!
    Förstår att du vill ha klart målningen innan ni flyttar in. Är ju så mycket roligare att piffa och puffa inomhus!;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till utmärkelsen!!! Så kul!

    Söta små blommor du köpt - blir säkert super fint - jag längtar tills jag får se fler bilder av ert nya hus.
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Grattis till din award!

    Här har det också regnat idag, passade på att gå lite i affärer jag med. Söta blommor du köpte! Själv fick jag med mig ett par skor till J1 för halva priset.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hjärtan på tråd kallar jag dom. Har ingen aning om det är rätt men så säger de flesta här omkring.

    Vi har haft sol hela dagen så tvätten hängdes ut och oj så gott den doftade nu i kväll när jag hämtade in den.

    Kramar till dig! Anna

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Sååå fina blommorna blev i dina krukfynd. Förstår att du planerar, drömmer och längtar efter flytten...
    Stort grattis till awarden, den är du väl värd!
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej, vilken mysig blogg! Det är första gången jag är på besök, men inte sista.

    Kram anna

    SvaraRadera
  8. Vad underbara krukorna blev med hjärtan på tråd i. Enkelt och mycket snyggt!
    kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Så fina Hjärtan på strå de är verkligen söta! Jättefina krukor också! Må så gott och grattis till din award! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilka gulliga blommor!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Grattis till din award!
    Förstår om du har lite annat att tänka på nu men skulle vafr akul att få läsa lite mer om dig!

    Älskar hjärtan på tråd och har flera i varje rum...
    SÅ fina dina krukor var tillsammansd smed "hjärtanen" och ramen! Så enkelt och så vackert!

    Kramar Mimmi

    SvaraRadera