fredag 10 september 2010

Så var det helg igen...

Jisses, va fort veckorna går! Barnen är inskolade på förskolan och det har gått sååå bra, det känns skönt att båda verkar trivas och har hittat kompisar. Ja, så på måndag börjar allvaret igen med jobb för oss båda. Det var läääänge sen vi var inne i den vardagen. Har ju om vartannat varit hemma båda två med Levis senaste 1 1/2 året. Men men, allt har sin tid och lite (fast bara ytterst lite) kul ska det bli att börja joba igen.

För varje dag som går kommer vi mer och mer i ordning här hemma. En del saker har blivit liggandes eftersom det tar ett tag för vissa grejjer att hitta rätta platsen (eller tid för mig att bestämma mig). Visar nåra fler bilder från vårt kök/allrum med vårt fina ryggåstak, är sååå nöjda med det tillvalet. Det ger en otrolig rymd i huset.

I helgen kommer J:s bästa brorsor hit och hjälper oss att få till en trapp till entrén. Jag och barnen tar en tur till Djurparken för att hålla oss ur vägen. Hoppas på fint väder så jag kan ta lite utomhusbilder. Trevlig helg alla!

(behöver jag säga att stereon har en högst tillfällig placering här, måste bara hitta rätta förvaringsmöbeln att placera eländet i...)

Kram Mia

13 kommentarer:

  1. Trillade in här på din blogg och jag måste bara säga vilket vackert hem ni har!

    Trevlig helg!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag också kunde ha en sådan här byrå här hemma, helst i hallen, de är så fina!
    Visst går veckorna fort, känns som att det bara är måndag och fredag för närvarande.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint med det sluttande taket. Vi funderade till först på att ha fem meter högt till tak i vardagsrummet, men bestämde oss sedan för att vi troligtvis har mer nytta av ett allrum uppe på vinden (som annars skulle ha fallit bort p.g.a. takhöjden). Jag antar att ni har ett en-plans hus? Då tycker jag att högt till tak är ett självklart val :)! Dessutom så förstärks "luftigheten" av era ljusa tapeter och möbler, verkligen fint! Soffan och soffbordet är jättesnygga!

    Ha en skön helg!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  4. Så fint & mysigt!
    Har ni hunnit bo in er ännu?
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Så fint ni får det :) Gillar Hemnes-byrån vi har en likadan i vårt sovrum och den har blivit en riktigt favorit!

    Hoppas det gick bra med trappbygget i helgen och att det inte känns allt för motigt att börja jobba igen

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  6. Du kan väl slänga ner stereon i en av lådorna så länge;-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Så fina bilder som hänger över byrån och vilka fina nypor! Ser också att stringhyllan är på plats :)

    Kram Magda

    SvaraRadera
  8. Hej! Ville bara säga att ni har fått det jättefint, Frida har berättat att du är så duktig på att inreda och din mamma har berättat hur fint ni fått det!Älskar också den vita lantliga stilen. Lämnade en kommentar igår men den verkar inte kommit med (?) Hoppas ni får en bra helg! kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Vad fint ni har det! ha en jättefin helg! kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Såg nu att din blogg försvunnit från min blogglista,hur har det gått till???
    Hur går det i huset=)?
    Kram Fia

    SvaraRadera
  11. Hej,
    Saknar dina inlägg... Var är du?!?
    Kram J

    SvaraRadera
  12. Hej,
    saknar ff dina inlägg.

    Ser att du ibland hälsar på hos mig - det är jag glad för.

    Hoppas du snart kommer tillbaka.
    Kram J

    SvaraRadera
  13. Oj så fint ni bor! Jag älskar hus med hög takhöjd då det känns som om det är lättare att andas däe..jag vet lite konstigt kanske..men så känner jag det!

    Det är gott att ha goda vänner och släktingar när storjobb skall göras!!

    Ha en fin söndagskväll!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera