fredag 12 november 2010

Nytt försök...

Ja, tänkte att jag skulle göra ett nytt försök och börja blogga igen. Viljan har ju liksom hela tiden funnits, det var mera tiden som inte räckte till. När vi båda började jobba och barnen var låååånga dagar på förskolan vändes hela vår värld upp och ner. Vi hade inte hunnit landa i huset och det blev liksom bara för mycket. Var tvungen att låta familjen, och barnen framförallt, komma före allt annat för ett tag. Nog om det nu.

Vad händer annars i mitt liv?  Jo, jag har kommit på att vi verkligen bor mitt i skogen, det är sååå mörkt här och sååå mysigt. Huset blir mer och mer VI och saker och ting börjar falla på plats. Tro inte att jag legat på latsidan vad gäller inredning, utan inredning skulle jag troligtvis vissna bort helt. Naerå, tvärtom, där har jag hämtat min energi när den trytt som mest. Ska försöka visa er framöver hur vi fått det.

Idag blir det lite bilder från ett av våra badrum. Kan vara det jag är mest nöjd med (just nu i alla fall). Många val man gjort har visat sig så här i efterhand inte var så kloka eller genomtänkta. Det här, som vi kallar föräldrabadrummet, är jag i alla fall nöjd med både val av material och inredning. Efter lång tid av letande av ett badrumskåp (hittade bara alldeles för dyra och inte alls så fina) sprang jag på det här gamla sängbordet på en loppis och det blev mitt för en hundring!

Ha nu en toppen fredagkväll så hoppas jag vi ses snart igen!





Kram Mia


8 kommentarer:

  1. Hej,
    vad glad jag är att se och höra ifrån dig!!!

    Förstår att du tycker det är svårt att få ihop jobb, dagis, barn, relation... det enda jag kan säga är att du är inte ensam;) Vi diskuterade just detta igår och funderade om det verkligen ska vara så här... Något man själv styr förstås, men inte helt enkelt att hoppa av karusellen. Jag har lyckats lämna mitt chefsjobb och har idag en lugnare tillvaro, där jag känner mig mer ledig.

    Super fint skåp du fått tag i. Hoppas du trivs i ditt nya hus trots några felaktiga val.

    Återigen - så kul att du är här igen. Jag är en trogen anhängare av dig som du vet;)
    kram J

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte lätt att få tid till allt, även om man vill. Kul att du är tillbaks i alla fall!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul med ett inlägg från dig! =)
    Ja ibland räcker inte tiden till, så är det bara.
    Jättefint badrum! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad roligt att du är tillbaka, har varit inne här några gånger och undrat vart du tog vägen. Det är självklart att man ska prioritera barnen först när tiden tryter...

    Vilket härligt badrum! Ljust och luftigt :).

    Kram/Annie :)

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är en stor omställning att flytta till nytt, börja jobba igen och komma till någon ordning. Men kul om du är tillbaka igen!!
    Härligt badrum, önskar att mitt blänkte så :-)

    SvaraRadera
  6. Åh så kul att höra ifrån dej igen!! känner igen det du skriver om livet, hoppas det känns bättre. Superfint ni får det!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej vännen förstår att du haft mycket omkring det jag vet hur det är när barnen är små, man jobbar och allt vardagsbestyr som pockar på. Jättesnyggt badrum jag gillar det rutiga golvet jättemycket! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  8. VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!
    Du är efterlängtad =)!!
    Wow vilket badrum alltså, förstår verkligen att ni är nöjda!!
    Men skogen har mycket gratis att erbjuda =)
    Kram Fia

    SvaraRadera