lördag 1 januari 2011

Precis som flera andra så känns julpyntet överflödigt och julen förbi så fort annandagen passerat. Dock lät jag mig vänta tills nyårsafton innan det åkte väck. In med krispiga tulpaner och ut med julstjärnor, gran och tomtar. I och för sig så finns fortfarande nåra amaryllisar och hyacinter kvar här hemma men de är också det enda. Trots att det är minst en meter snö utanför dörren så vittrade jag våren idag, plusgrader ute för första gången sen tidiga november...

Nyårslöften? Nae inte riktigt, men ska i alla fall försöka att aktivera mig lite mer om kvällarna, inte bara självdö i soffan varje kväll. Blir ju inte direkt piggare av det... Så nu står tekakor o jäser och en surdeg har blandats till. Ska försöka att förse familjen med hembakt så mycket det bara går och emellan jäsningarna ska jag tusan i mej ut och promenera!




Kram Mia

8 kommentarer:

  1. Hade också tänkt börja städa ut julen idag, men har inte orkat! Får bli imorgon istället.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej MIa,
    Tack för dina söta ord hos mig. Nu blev jag så nyfiken på vad som hänt i ditt liv sen sist. DU får gärna maila mig om du har lust.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Tack för din hälsning!

    Önskar dig en bra början på det nya året!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja visst börjar man bli trött på julpyntet. Vår barrande gran åkte ut idag, annars plockar jag bort lite vartefter :).
    Jättefin tulpanbukett du har, man börjar onekligen tänka på våren (fastän termometern här visar -10 grader!)
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  5. Hej goa Mia! vilka vackra ljusa härliga bilder som alltid på din blogg! vad duktig du är som bakar på kvällarna jag brukar promenera med en vän, men annars kan det bli ganska slött vissa kvällar.... Skönt att vi går mot ljusare tider så vi kan göra mer av kvällarna!Må så jättegott i veckan vännen, kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja nu är jag också trött på julen. Så nu i dagarna ska jag också städa ut julen! Och köpa fina krispiga tulpaner! Det är min favorit blomma! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej har städat ut julen lite smått har en viss längtan till våren så glad att jag fann din fina blogg kram Tina

    SvaraRadera
  8. Ja in med våren =) Vårsol och takdropp och spröda pelargoner, jag lääääängtar!!!
    Är så glad att du är tillbaka nu!! Tack söta du för din fina ord hos mig.
    Kram Fia

    SvaraRadera