måndag 3 maj 2010

Husuppdatering!

Tänkte det var dags att uppdatera husbygget lite! De har inte gjort så jätte mycke sen sist då de prioriterar huset bredvid oss som har tidigare färdigställande datum. Vi är i alla fall i tanken i full fart att så gräsmatta, plantera rosbuskar, anordna köksträdgård, snickra lekstuga, lägga marksten o så vidare... Vi har tänkt att vi ska sätta marksten från entrén o runt gaveln (som ni ser häråt till på nedre bilden) som går i hop med altanen. Hade från början tänkt altan med trädäck men nu är vi helt inne på marksten (efter påtryckningar från J:s bror som kan det där med anläggning...). Har också hittat bra inspirationsbild på entré i a-hus nya katalog, den blir enkel med halvmåneformade trappsteg i samma marksten. Sen är vi inte helt klara över vilka spröjs vi vill ha. Hmmm, fortfarande många beslut kvar att ta.... Senare idag ska vi till Colorama för att få hjälp med färgsättning inomhus. Om jag får som jag vill kommer det bli övervägande vitt med lite råspont här o var och en tapet i Levis rum. Jag tycker det räcker, men J insisterade på att vi skulle gå dit så bäst att lyda o följa med (fast jag tror jag får som jag vill i slutänden ändå *fniss*).

Snart blir det öppna förskolan (för det har Vilda valt som aktivitet idag) efter att Levis sovit förmiddag. Ja ni läste rätt, skruttungen vaknade 4:30 i morse o kände nog det var väl tidigt så blev trött redan 7:30. Men vad gör väl det? Är ju hemma o får njuta av mina bästa ungar! Lyckans mig!



Kram Mia

1 kommentar:

  1. Hej Mia! Kul att du kikade in så att jag hittade hit:)Vad spännande med ett helt nytt bygge!!Vad blir det av det månne? Hoppas att du sätter in bilder vart efter så att jag kan komma och kika emellanåt,länkar till dig så att jag hittar hit igen.

    Kram/Marie-L

    SvaraRadera