fredag 28 maj 2010

Loppis vs. Djurparken

I går var vi ute vid "bygget" o de talade om att de ligger före sin planering. Med lite tur kommer vi kunna flytta in tidigare MEN det är ju mycket som ska klaffa. Målarna ska snart in o de var tydligen överbelastade. Fast vi hoppas ju såklart! Nu har vi också bestämt vad det blir för kakel o klinker, jag visar senare vad det blev för fint!

Imorron lördag är det loppis, typ största på hela året, här i stan. Gissa om jag är sugen? Men resten av familjen ska med pappans bröder o barn åka till djurparken (hoppas på bättre lycka den här helgen) samma dag. Skulle ju va himla mysigt o följa med dem också. I o för sig finns ju djurparken kvar o eftersom vi har årskort kommer vi med all säkerhet att åka dit både en o två gånger till under sommaren. Loppisen är ju bara på lördag... Men känns trist o välja bort familjen för en loppis...??? Suck, snacka om beslutsångest....

Här kommer i alla fall lite bilder från vårt hus!

Här framför entrén har vi tänkt marksten, gräs o lite rosbuskar

Här kommer det bli altan i samma marksten som framsidan
(ni skymtar elektrikern som drar el till utebelysning).

Entrédörr o Vildas rum :)

Levis kollar in sitt rum på första bilden sen sitter han innanför entrédörren med kök/vardagsrum till vänster, groventré höger o sovrum rakt fram.

Kök/Vardagsrum
Kram Mia

5 kommentarer:

  1. Men jag tycker dom är taskiga,,jag sa att vi skulle på loppis å fråga om vi inte kunde gå på söndagen.Men det tror jag inte gick:=)
    Men jag ska vara hemma å gå på loppis iaf,,hahahaha.
    Kramisar,,

    SvaraRadera
  2. Välj loppis! Skulle jag ha gjort på ett ögonblink ;0).

    Vad skojigt med huset. Jag minns det som igår när man gick omkring och drömde och planerade rum för rum under byggets gång. Tänk att NI ska bo där!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få flytta in ett nytt hus. det är förståss många beslut som ska göras;)??

    Jag skulle välja loppisen eftersom du har årskort så blir det säkert fler tåg dit;))

    Ha en bra fredag!
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få se lite från ert hus! Måste vara spännande att se det växa fram, men jag förstår att det är många beslut som ska tas. Vet ju bara hur många vi har tagit i vår köksrenovering och än är de inte slut!:)
    Ta loppisen du. En glad mamma är en bra mamma!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med nytt hus. Håller med övriga, klart att du ska åka på loppis. Ha en riktigt trevlig helg.
    Kram Camilla

    SvaraRadera