måndag 21 juni 2010

På jakt

Ja, ständigt är jag på jakt efter nån ny möbel eller nya detaljer till hemmet. Just nu jagar jag matbord med stolar + TV-möbel, men hittar verkligen ingenting som jag fastnat för. Helst skulle jag vilja ha ett rejält och robust vitt matbord som jag sen kan komplettera med olika stolar, gärna gamla som jag kan måla. Det förslaget är tyvärr inte J så pigg på så jag får (ett tag till tills J gett upp) även vara öppen för andra förslag. TV-möbeln har vi (läs jag) bestämt att vi vill ha nåt gammalt fint fynd, typ litet arkivskåp eller nåt liknande.

Det värsta är så fort jag hittat DET jag vill ha och lagom fått det på plats så väcks tanken om nästa sak jag ska börja jaga...

Här är i alla fall ytterligare ett av helgens fynd, en zinkkruka som jag kanske inte behövde MEN som passade perfekt till Lavendeln som bara hoppade på mig när jag hade vägarna förbi blombutiken... Konstigt det där...




Kram Mia


12 kommentarer:

  1. Mmmm, känner nästan lavendeldoften ända hit :o)

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där att man har olika tankar när det gäller möbler!:) Vi sålde ett matsalsbord och vitrinskåp när vi började vår renovering. Om jag fick bestämma, så skulle vi ha en mysig kökssoffa nu och min mammas gamla skänk i vardagsrummet. Kökssoffan kan jag glömma, men skänken tänker jag inte ge mig på i första taget!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig zinkkruka. Förstår att den "hoppade" på dig i blomaffären :). Härligt med Lavendel, det doftar ljuvligt. Lycka till med alla idéer vad gäller möbler. Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Zink & lavendel, såå snyggt och luktar såå gott! Lycka till i jakten på det du söker.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Zink krukor behöver man alltid!
    Har en lång lista på saker som jag jagar... har tom lämnat en lista till andra lopprävar ifall att de hittar det jag söker!

    Ville också haft ett stort bord med udda stolar men där sa mannen bestämt NEJ!
    En annan gång kanske*ler*

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. ja det känner man igen :) det där ständiga letandet :P det slutar ju aldrig kan jag tycka men jakten är väl roligast

    kram Malin

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig i det där letande och alltid är det något man vill ha som man knske egentligen inte behöver. Lavendel är en av mina favoritblommor.

    Kram C

    SvaraRadera
  8. Märker att du får använda lite kvinnlig list när det gäller inredningen;-) Har du testat varianten att låta inredningsmagasin ligga lite "spontant" uppslagna (med något snyggt man vill presentera). Ibland kan det funka ;-)
    Lavendel...mmm...
    Ha en skön midsommarvecka,
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Kikat runt en stund här på din blogg.
    Charmig och härlig blogg måste jag säga..
    Hit kommer jag gärna på besök igen, måste ju se hur det går för er med ert husbygge :)

    Ha en bra dag i solen! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Vad glad jag blir att du kikade tillbaka in till mig..
    Jag länkar till dig från min sida, så jag hittar tillbaka hit. Hoppas det är ok?!

    Ha de! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Just nu försöker jag verkligen att inte komma på mer att hålla utkik efter, särskilt inte i möbelväg, eftersom det inte får plats.. jag får nog börja hålla utkik efter en större lägenhet..

    SvaraRadera
  12. Fin kruka med härlig Lavendel. Du ska se att snart dyker det upp möbler som du vill ha eller de kanske rent av dyker på dig :) Ha en trevlig midsommarvecka.
    Kramar Camilla

    SvaraRadera