fredag 11 juni 2010

Regn, regn och så lite mera regn....

Ja, från det att vi klev upp imorse (o det var tidigt) har det regnat konstant här. Hallå sommaren, vart tog du vägen??? Vi har i alla fall masat oss ut i regnkläder för en tur till affären. Är ju fredag och hur skulle vi klara oss fredagsmys? Vilda valde rosa glass med strut o strössel... Såklart prinsessan fick det♥

Inget kakel påbörjat i huset, men golvet var lagt... Alltid nåt :) MEN jag är en VÄLDIGT ombytlig person som har GANSKA svårt för att bestämma mig, så när vi planerade och gjorde beställningen till huset i november kändes ekgolv helt rätt. Har grubblat en del på det där och känner att det INTE känns helt rätt nu... Har dock luskat ut att det går att slipa och vitlasera golven och det skulle passa mig bättre (just nu i alla fall). Fast känner att det inte är direkt läge att föreslå det för herr J riktigt än...

Har premiärbakat i mina nya formar jag fynda på loppis. Blev äppelkaka som byggjobbarna fick som en muta för att hinna klart utvändigt innan semestern (så vi kan börja måla huset). Får se om det hjälper ;)




Kram Mia


9 kommentarer:

  1. Förstår att ni längtar ut till huset! Det är ju fördelen med att bo i hus, just att man bara kan öppna dörren och gå ut i trädgården och leka.
    Jag gillar våra ekgolv och jag har gärna vitt på väggar och tak, men skulle inte vilja ha det på golven. Min bror och svägerska har vita lutade golv och där passar det utmärkt, men själv vill jag inte ha det. Tur att vi är olika!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Usch vad det måste vara jobbigt att gå och vänta och längta efter huset....
    Hoppas de blir klara som ni tänkt. Underbart god ser kakan ut. Här blir det fredagsmys hos min mans bror som skall fira födelsedag.
    Önskar er en mysig kväll och en riktigt skön helg med sooooool får vi hoppas på!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder.:-) Här regnar det också. Ingen bra dag för skolavslutning, men nu är det klart.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Verkar som om vi fått tillbaka det soliga vädret här uppe lagomt till avslutningar, för här är det jättefint nu! Riktigt somrigt!

    Det är nog ganska mycket städande som krävs för att hålla vit golv rena och fina, så du kan ju tänka lite på det..

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Stackars dig som fått ångest över golvet. Det känns förhoppningsvis bra när ni kommer på plats.

    Kakorna ser super goda ut. Hoppas byggarna njöt!
    Ha en skön helg!
    Kram J

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar blogg du har. Länkar så att jag hittar tillbaka!

    Önskar dig en mysig helg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Kaka är alltid ett rätt sätt att muta byggisar;=) Här är en till som är ombytlig och svårt att bestämma sig. Vitlaserade golv är såå snyggt.

    Kram C

    SvaraRadera
  8. Hoppas att herr J inte läser din blogg då;-)
    men vita golv ääär snyggt:-)
    Ha en skön fortsättning på helgen,
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  9. Den kakan ser jättegod ut. Håller tummarna för att den ger det resultat du vill ha. Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Camilla

    SvaraRadera