måndag 12 juli 2010

Bara hos oss?

Jaha, så var det måndag igen... De flesta verkar ha haft sköna varma dagar med sol och bad helgen som var. Och jorå, sol minsann, det har vi haft, men även en liten prins som haft HÖG feber och samtidigt fått två kindtänder. Inte kul. I lördags satt han mestadelen av dagen i mitt knä (inomhus) och bara flämta, i söndags lite mindre feber men fortfarande hängig och gnällig. Svårt att göra en liten med tandvärk och feber nöjd i 30 graders hetta. Att båda barnen sen har svårt att somna om kvällarna för det är så varmt är ju en grej, men att lilleman sen vaknar lika trött och rödögd kl. 04:12 är inte heller kul... Vill verkligen inte vara den som klagar på värmen MEN har sååå svårt att glädjas åt den just nu...

Som ni kanske förstår så har jag inte riktigt hunnit bekanta mig med min nyfunna bästa vän i helgen och när jag väl satte mig för att läsa instruktionsboken upptäckte jag att den var på franska. Mina färdigheter i franska är VÄLDIGT behärskade så får försöka ladda hem nån svensk variant på nätet.

Vilda har skördat dagens jordgubbar från vår planta som växer frodas på balkongen.



Kram Mia



12 kommentarer:

  1. Tack för din hälsning hos mig :)

    Så söt hon är din Vilda! Märkte igår att våra jordgubbsplator var borta. Bara några små strån kvar.. Rådjuren äter upp allt!
    Förstår att det är tufft med liten febrig kille i denna värme. Hoppas han mår bättre snart.

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hoppas lill killen blivit frisk. Ingen höjdare att få feber i denna värme :(

    Härligt med egna odlade jordgubbar. Mums!

    Ha en bra start på veckan! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Heeej!
    Så otroligt söta barnbilder, de är som änglar:-)
    Och vem vill inte smaka på de goda bären!
    Sinnligt och vackert!

    Ha det gott! Hillevi
    PS Hoppas på: mer nattsömn, bättre kameramanual, svlare nätter OCH mer Mammatid:-)

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vilka fina bilde rpå Vilda - så söt hon är!!!
    Stackars lille gossen. Förstår att ni måste ha det jobbigt nu. Inte kul med feber och så´n värme.

    Min käre man har diskbråck och är jättedåligt - har haft det i 2 veckor nu. Vi får hålla tummarna att familjerna snart är fullt friska och krya igen så vi kan njuta av den svenska sommaren.
    Kram på dig.

    Ps. jag har ff inte beställt någon kamera än...

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med feber i värmen. Här gnäller vi över de varma nätterna och inte blir det bättre av att dottern envisas med att komma in till oss på nätterna!:)
    Hoppas att lillkillen mår bättre idag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nej, det där lät inte roligt alls! Här har vi inte riktigt så hett som ni har det, det är runt +25 "bara", men det gör då ingenting. Jag gillar när det är lagomt varmt så att man också orkar göra saker och kan sova på nätterna!
    Hoppas att du snart blir bättre bekant med din nyvunna franske vän ;-D

    SvaraRadera
  7. Vilka fina, proffsiga bilder på Vilda. Det är inte lätt med feber i denna värme hoppas lillen mår bättre och har kryat på sig nu. Ha det gott i sommarvärmen.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Nej, feber i värmen är inte roligt. 2 av barnen fick plötsligt feber häromdagen, förstår inte vad det var eftersom det var enda symptomen. Men sån tur är börjar de redan bli bättre.

    Vilka vackra bilder på din Vilda!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  9. Äsch vad slött med sjukt barn :(. Det är nog rätt jobbigt från förr med denna värme (helst skulle man bara sitta still i skuggan på en strand med en paraply-drink i handen, men vem hinner det?). Jättefina foton av Vilda med jordgubbsskörden :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  10. Det är så himla jobbigt när de små är sjuka. Inte blir det lättare att orka med när man själv inte får sova ordentligt.
    Hoppas att lillprinsen mår bättre, och vilka fina bilder du tagit på lilla prinsessan :-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  11. Men stackars lillprinsen... Hoppas han är på god bättring..
    Vilka fina bilder & sååå underbart med egna "gubbar"
    Ha det bäst rara!!
    Kramen Cilla

    SvaraRadera
  12. Halloj!!
    Men stackars lillplutten =( Hoppas han blir bättre snart. Värmen eller hettan ska jag väl säga är inte snäll mot alla tyvärr.
    Jättefina bilder, är de med nya "vännen"?
    Hoppsan, på franska också, där tog det stopp för mig hahaha =)) Hoppas det finns någon svensk version.
    Ja det finns mycket jag vill baka hihi =)
    Nu lägger jag till dig i min lista =)!!!
    Ha en bra kväll
    Kram Fia

    SvaraRadera