fredag 9 juli 2010

Kompromiss

Så här när man är kameralös får jag visa lite tankar och funderingar om kommande möbelinköp istället för egentagna bilder. Eftersom flyttlasset om inte allt för lång tid bär av så kände jag det var dags att på allvar ta tag i det här med matbord (tänker INTE flytta med vårt nuvarande). J och jag har ju inte riktigt kommit överens i den frågan så en kompromiss fick bli lösningen. Vi beställde bordet nedan och det kommer bli jätte bra! Vitt och fint och slipper ju måla massa eländiga stolar i alla fall... Kommer hemlevererat till huset för en tjuga, perfekt!

Sen är jag ju på jakt efter ett arkivskåp (modell äldre) att ha som TV-möbel, men verkar rätt kört på den fronten. Hittar INGENTING! I alla fall så blir ju bordet ganska "lantligt" och har en del andra möbler i samma stil, vill inte att det ska bli för "putti-nuttigt" (om ni fattar?) så skulle vilja blanda upp med lite mer stilrena och enkla möbler. Funderar på plåtskåpet från IKEA nedan som TV-möbel? Ser ni man kan låsa in filmer o dyl för små klåfingerapor = I LIKE!

Såg också gungstolen nedan i en inredningstidning målat i svart med de vita kuddarna och det var riktigt snyggt! Tänker mig svart och grått som accentfärger i allrummet (kök+vardagsrum+matrum) så det skulle kunna funka...

Måste nog ta en tur till IKEA redan nästa vecka för att reka lite... : )








Kram Mia
P.S. Fick just SMS om att jag har paket att hämta.... Hurra! Gissa vem som kommer fota i helgen?

7 kommentarer:

  1. Hej,
    Tack för dina söta kommentarer hos mig.

    Vilka fina möbler. Gungstolen har jag sett i svart på IKEA. Kan säkert bli fint.

    Jag är så nyfiken på din kamera och vill gärna höra synpunkter av dig. Våra vänner har oxå en Nikon D 5000 och är så nöjda med den. Vi väljer mellan denna och en Canon EOS 550.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Vill också ha ny kamera!
    Känner precis som du, det får inte bli för putti-nuttigt här hemma. Nu har vi ett modernt kök, så jag vill gärna ha in lite annat i vardagsrummet. Gillar att blanda gammalt och nytt, men det får inte bli för plåttrigt heller.
    Jag var ju på IKEA i onsdags och p g a rean så var det ganska utplockat på vissa avdelningar. Hoppas att du hittar vad du vill ha när du åker dit!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Matbordet och stolarna är jättefina :)! Jag kommer heller inte att ta med vårt matbord (som det ser ut nu) till nya huset, men vi kommer att göra ett försök att måla det först, misslyckas det så köper vi nytt :). Det ska bli så spännande att se hur det börjar se ut i ert nya hem... Det blir säkert ursnyggt med vitt, grått och svart! Kul att den nya "vännen" har anlänt ;). Kram/Annie :)

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli jättefint med det nya köksbordet. Gungstolen är jättesnygg. Du har valt snygga accentfärger, kommer att bli så bra. Lycka till med den nya kamran.
    Ha en härlig sommarhelg.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Låsbart är inte alls fel, när det finns småfolk i huset;-)
    Ha en skön helg!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  6. Kameralös....nej det hade inte riktigt jag fixat. Så otroligt jobbigt när sånt går sönder.

    Bordet o stolarna var jätte fina.

    Ha det i solen! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilket fint matbord med stolar ni köpt. Skönt att få det hemlevererat. Ha en skön vecka! Kram Sofia

    SvaraRadera