lördag 24 juli 2010

lavendeldrömmar

På förmiddagen idag så var vi för ovanlighetens skull ute vid huset, mest för o kolla läget. Sen är det klart att vi var lite nyfikna på grannarnas hus som var inflyttningsklart förra helgen. Det var sååå fint och eftersom vi har samma hustyp så fick man ju sig en föraning om hur vårt kommer se ut som helt färdigt. Annars så står det mesta (inte bara bygget) still nu. Har så sjukt mycket olika planer och projekt att jag kommit underfund med att det är bäst att vänta med allt tills vi är där. Ingen idé o gå o köpa massa grejjer som sen kanske alls inte blir som jag tänkt mig.

I alla fall ska jag, bästa faster E och barnens farmor på loppis/marknad imorron och det verkar finnas en hel del saker att fynda! Fy det ska bli så kul!

Häromdan länsade jag Lavendelblomman jag har på balkongen för o göra lavendelsocker och småkakor. Lavendelsocker är supersmarrigt att ha på vaniljglass. Kakorna är vanliga drömmar som jag haft färska lavendelblommor i, "mums-filli-bums" som Vilda skulle sagt♥!






Kram Mia


7 kommentarer:

  1. Tycker att du gör rätt som väntar med att köpa en massa saker innan ni flyttat in!:) Det blir ju billigare, än om man sedan inte blir nöjd och ska byta ut det.
    Goda dina kakor såg ut! Vill också ha lavendel här hemma, eller fler för de stackars plantor jag har nu gör ingen glad!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är nog säkert klokt att vänta med att köpa saker tills huset är klart. Det borde jag också göra, men det är ju sååå svårt att vänta, dessutom är jag lite rädd att sakerna inte ska finnas kvar då längre. Lavendelkakorna ser jättegoda ut :). Kram!

    SvaraRadera
  3. Mums! Vad gott med lavendel kakor och socker med lavendel i. Fint du gjort med burkarna. Jag förstår verkligen att det är en jobbig väntan mot inflyttningen. Det ska bli så roligt att se ert hus klart.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Mums...Måste testa att göra lavendelsocker. Kan tänka mig att ni längtar och ser framemot erat hus. Det skall bli så spännande att få följa med in. Ha det så gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket!!! lådorna är från Ilva och är supersnygga!! de är inte så vanliga och gör det vanliga hyllan från ikea mycket snyggare!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh, så ljuvligt! Vad duktig du är som fixar & donar.
    Kram J

    SvaraRadera
  7. Låter smart med att vänta med att köpa saker! Även om det kan vara svårt...
    Lavendelsocker är ju så vackert också! Hoppas att loppisen bjuder på många fynd, jag är som vanligt himla loppissugen just nu...

    SvaraRadera