onsdag 21 juli 2010

Levis rum

Nu har vi så smått börjat packa inför flytten och vår lägenhet förvandlas mer och mer till ett om möjligt ännu större kaos! Svårt att hitta inspirationsbilder men jag gör mitt bästa!

Tavlan hittade jag i nedan nämnda butik och den kom tillsammans med en till som är liknande. De ska såklart sitta i Levis kommande rum! Levis rum är det ända som vi valt till en tapet och än så länge känner jag mig nöjd över valet.

Sen var det ju det här med matbordet... Har haft huvudbry senaste dagar då jag är osäker på om "krysstolarna" (dom här) verkligen är ett bra val? Tror att jag kommer tröttna på dom och ska ringa möbelaffären idag och se om jag inte kan byta till "vanliga"... De är i samma modell som vi har idag (dom här)fast de blir vita. Jag är ju nöjd med själva möbeln vi har idag men har tröttnat på materialet (ek). I bland undrar jag om jag kanske tänker lite FÖR mycket...





Det blir fint till den här tapeten som vi valt till Levis rum. Den kommer från Boråstapeter kollektion, New Classic.


Kram Mia

10 kommentarer:

  1. Ååå det rummet kommer bli ljuvligt med alla säkerhet ;0)
    I LIKE strand & kaffe mycket med..
    Grrrr kan meddela att just nu sitter jag med mitt kaffe framför datorn på balkongen...
    Hel mulet & det börjar nu blåsa upp..

    Ha det bäst rara!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Jätte fin tapet ni valt! Min brorsson har en sådan randig tapet på en vägg i sitt rum och har träpanel på resten av väggarna och det är jätte fint.
    Jag gillar ju er ekmöbel, kanske för att vi själv köpt en nästan likadan precis!:) Om jag känner mig rätt, så hade jag nog tröttnat på kryssen. De med spjälor är mer klassiska, i alla fall för mig!:)
    Tror säkert att du tänker lite för mycket ibland, men det är ju inte gratis att ändra sig alla gånger så det gäller ju att veta vad man vill ha!:) Och jag är ganska bra på att älta val fram och tillbaka jag också, men jag har en överman i min kära make!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint det kommer bli i Levis rum, tavlan är kanonfin till den tapeten. Stolarna till matbordet är båda klassiska och lika fina båda två. Ta den modell du känner är rätt (vet att det inte är så lätt), brukar också tveka . Ha en underbar fortsättning på sommarveckan.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra att tänka en extra gång på vad man vill ha när det kostar en del. Själv hade jag nog valt en väldigt klassisk stol med enbart "spjälor"i ryggen. Det är ju dessutom svårare att köpa möbler innan bostaden är klar och man säkert vet vad som passar och hur man vill ha det, så jag förstår verkligen om du funderar fram och tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Så fint,,,, så himla kul att få inreda ett barnrum,,, man kan leka med form och färg,,, och tänka barnasinne, mysigt!

    Kram josse (tror detta är första gången ja ä här inne) =)

    SvaraRadera
  6. Hej,
    det kommer att bli så super bra.
    Jag håller med dig om att byta stolarna. Jag hade nog oxå tröttnat på kryssen:)
    Kram Kram J

    SvaraRadera
  7. Åh, vad det kommer att bli fint. Vi kommer också att ha en borås-tapet i dotterns rum. Antingen en med ränder eller en med stjärnor. Jag tycker krysstolarna är snygga, men ifall du redan nu känner dig orolig för att du kommer att tröttna på dem så är det nog bäst att välja mer klassiska i stället :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Så jättefint det blir i Levis rum och tapeten är verkligen så fin! Så klassisk och stilren helt i min smak:) Kramar Maria

    SvaraRadera
  9. Ja det är inte kul att leva i ett flyttkaos med halva hemmet nerpackat.
    Innan vi flyttade hit, skulle vi egentligen köpt ett annat hus. Säljaren hade dock den osmakliga smaken att ångra sig, dagen innan vi skulle skriva kontrakt! Där stod vi med lång näsa och hemmet nerpackat och en lägenhet ute på annons:-(
    Det var bara till att blåsa av lägenhetsförsäljning tillfälligt, och börja leta nytt objekt, för mentalt hade vi ju redan flyttat!
    Nu löste det ju sig ganska snabbt ändå, men man blir ju sååå trött...
    Klassiska stolar kan nog vara klokt om du känner dig tveksam, men går det inte att måla/lacka om de gamla isåfall?
    Ibland kan det också vara klokt att bo in sig ett tag först, för att känna in hur man vill ha det. Förstår att du inte kan vänta för länge med att ändra best. av stolarna, men kanske när det gäller övrigt?
    Själv har jag ändrat mig ett antal gånger när det gäller planlösning/inredning i vårt hus, och tillslut kommer jag nästan inte ihåg hur det var vi bestämde att vi ville ha det ;-)
    kramis, Maria

    SvaraRadera
  10. Åhh, vad roligt att du gillar sakerna och tack för ditt gulliga inlägg om min butik :)

    Såå svårt att bestämma vad man ska välja för möbler. Men det går ju alltid att sälja på blocket ;) Mina krysstolar har hängt med länge och jag gillar dem än.
    Ha en bra dag!
    Kram Milla

    SvaraRadera