måndag 9 augusti 2010

Inte VITT-VITT

Ja ni, igår gjorde jag den fasansfulla upptäckten att vi fått nån konstig färg från färghandeln. Vi har ju grundat hela huset en gång och började i lördags måla med färdigfärgen. Hade fått en färg (fönsterfärg) att måla runt fönster och gavlar med och en annan färdigfärg till resten av huset. Vi som inte är så kunniga på området gjorde såklart som vi blev tillsagda. MEN till vår (eller min mest) stora irritation upptäckte jag (när 2/3 av huset är färdigmålat) att fönsterfärgen och färdigfärgen inte är av samma vita nyans! Fönsterfärgen är VIT-VIT medan färdigfärgen är mera GRÄDD-VIT, J hade varit VÄLDIGT tydlig med att vi ville ha HELA huset i VITASTE VIT! Det ser inte roligt ut för man ser verkligen att det är olika färger. SUCK, man blir så uppgiven när man lägger så mycket tid, planerar, pusslar för att kunna måla och inte tala om alla som är så snälla och ställer upp för oss på alla sätt, och så blir det ändå inte bra... Ska ladda och åka ner till färghandeln och tala om ett och annat senare...
Tog i alla fall med kameran igår och kom faktiskt ihåg att ta lite bilder!

Fina gatusiffrorna från BRUKA ska få pryda vår husfasad

Vår entré! Vad tycker ni om trappen, den ingick i köpet *fniss*


Duktiga J som sliter och sliter så en viss bloggerska tillslut blir nöjd...

Mammans och pappans badrum som börjar bli klart!

Likaså barnens...


Köket ur olika vinklar


Kram Mia

12 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Det blir sååå fint. Ska bli spännande att se allt klart. Tråkig otur dock med färgen, typiskt...
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fint det ser ut, Mia!!!
    Förstår att ni längtar efter inflyttningsdagen med stort D.

    Så retligt med färgen - jag är precis som du - extremt känslig för de vita nyanserna som absolut inte fåt slå i svagt gult. Håller tummarna för att allt blir bra.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Jag hade också blivit jätte irriterad om jag hade råkat ut för det ni gjort med färgen. Här har vi, eller maken, fått måla om varenda tak- och golvlist sedan vi målat om väggarna i vitt. De har då sett gula ut mot det vita, trots att de ska vara målade i vitt. Hoppas att det löser sig!:)
    Huset ser annars jätte fint ut! Fina badrum!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!
    Så fint ni har det i ert nya hus. Jättetråkigt med färgen, hoppas ni får kompensation för det. Ha en fin vecka.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Gud vad fint det blir Mia! :) Det kommer bli det perfekta huset.. :)


    Massa kramar!

    SvaraRadera
  6. Vad typiskt att få fel färg! Vi håller också på att söka "rätt" färg till vårt hus nu, jättesvårt tycker jag...

    Såå roligt att få se lite bilder från insidan, tänk vad långt färdiga ni är :). Jättefint med det höga taket i köket! Badrummen är också väldigt snygga!

    Hoppas ni får tag på rätt färg :). Kram!

    SvaraRadera
  7. Så spännande att följa med ert bygge! Ja, detdär med vit färg är inte så enkelt! Det insåg jag också då vi målade panelen i vårt kök, efter att ha testat 3 olika vita färger hittade vi äntligen en som jag var nöjd med. Hoppas att ni hittar rätt nyans! Vilken lyx förresten att barnen har eget badrum!


    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Mia! Vilken fin blogg du har och vilket vackert hus ni köpt! Lycka till hos färghandlaren! Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Huset är jättefint!!! Så surt med färgen, sur och besviken blir man. Man tar ju för givet att det blir den färgen man sagt. Hoppas det ordnat sig nu. Siffrorna är såå fina!! Bruka har grymt fina saker =)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  10. Men NEJ! Sånt får ju inte hända!
    Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt och att ni får VIT-VIT som ni vill ha!

    Vad fint ni får det i huset! Är så svag för ert kökskakel! Vet bara inte vad jag kan få in det i vårt hus...
    Är så kul att följa ert nybygge!

    Japp den trappen känner jag igen! Har haft liknande ;))

    Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  11. Huset är jättefint! Men vad tråkigt att det inte blev som ni ville med färgen. Oj, vad arg jag skulle vara efter allt jobb det innebär! Tycker det borde få skicka dit nån som fixar det åt er!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Men fy vad tråkigt, inte roligt alls!!
    Men på bilderna ser det fint ut iaf.
    Kram C

    SvaraRadera