fredag 13 augusti 2010

Måla, måla, måla

Här visar jag ett av många måleriprojekt som är på gång här hemma. En gammal kista som jag fått efter mormor och morfar, jag tror det är nån i släkten som tillverkat den till dom nån gång (kanske 1973?). I alla fall så behövs ett till soffbord eftersom vi bestämt oss för att ha separat TV- och vardagsrum. Tänkte att den här kistan som stått på vinden i många år kunde duga MEN furu är inte riktigt min grej så lite vitfärg var ju ett måste : )

Idag är sista dagen för J på jobbet innan hans semester, vi är så lyckliga att få ha våran pappa hemma i 4 veckor! Så måste fundera ut nåt riktigt smaskigt att överraska med till middag ikväll. Tycker väl att det tom är värt att fira med lite bubbel...?

FÖRE
EFTER




Kram Mia


14 kommentarer:

  1. Den kistan blir jättefin som soffbord. Ha en trevlig kväll med god mat och lite bubbel.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad fint att använda en kista som soffbord, den blev verkligen fin då du målat den.
    Så söt lampfoten är den ser ut som en vas.

    Hoppas ni får en mysig kväll med god mat
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ååå va snyggt. Jag har en liknande kista som också ska målas vit. Men jag funderar på om beslagen kan sitta kvar eller tog du bort dem?

    Snygg blogg!!

    SvaraRadera
  4. Hej goa Mia! vad jag blir målarsugen när jag ser bilder på din fina vita kista! Det blev jättebra! Må så gott i helgen kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Kistan blev ju hur fin som helst med lite vit färg, kommer att blir sååå snygg som soffbord.
    Härligt med 4 veckor tillsammans, och snart i ert nya hus. Klart att det är värt att fira!
    Hoppas ni får en toppen mysig kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Den kommer säkert att passa superbra som soffbord :)! Ska bli så roligt att få se foton från när allt är på plats, jag är säker på att ni kommer att få ett jättevackert hem!

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  7. Vit färg-me like!
    Har precis målat ett furutak vitt, och tanken som slog mig var, hur katten kunde man ha ett helt hem i furu på 70/80-talet, och tycka att det var snyggt?!;-)
    Hoppas att det smakade med bubblet,
    kram, Maria

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken skilland det blev. Snyggt som bara den.
    Hoppas ni fick till en riktigt smaskig måltid.
    Kram J

    SvaraRadera
  9. Vilken skillnad! Blev verkligen superfint!!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  10. MEN SÅ VACKERT DET BLEV!!!
    Kanon fint..
    Hoppas ni fick en mysig fredag & får en underbar semester med mannen...
    Ha det bäst!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Hallå i stugan,,kan man snart skriva här:=)
    Ett stort tack till er//Vilda som tog så bra hand om Molly idag,,så hon slapp åka med på utställningen!!!
    Tack själva för att ni komm å åt lite.
    Vi kanske kan stråla samman någe i veckan,,ta en fika eller så;=)
    Kram Farmor´n

    SvaraRadera
  12. Hallå Mia....Huset ser verkligen fint ut. Kistan blev så fin i vitt. Tänk att vitt gör så mycket. Hoppas att allt är bra. Ja vår gata är lite speciell och många vill bo där. Men nu lämnar vi huset efter 12 år tyvärr men jag kommer till något som är ännu bättre men inte lika centralt. 5-10 minuter därifrån...Det kommer nog att kännas lustigt ibörjan. Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  13. Vad kul att jag hittade hit, vilken fin blogg du har. Kistan blev superfin, det är så kul att se före och efter bilder.
    Kram Ida

    SvaraRadera