lördag 7 augusti 2010

Nära nu

Satt just och tänkte att om tre veckor så sitter jag med all säkerhet i samma soffhörn och säkert med datorn i knät och ganska säkert fortfarande i full färd med att leta inspiration och nya ideér MEN då i huset! Vi är så nära nu och det känns verkligen. Lägenheten blir mer och mer nerpackad, huset blir mer och mer vitt och det känns mer och mer hemma när man kommer dit. Grannarna börjar bli bekanta, Vilda var över hos grannflickan och lekte idag och man har liksom blivit en i gemenskapen och det känns helt UNDERBART!

Hade hjälp av J:s helt outstanding familj idag igen, både med barnvakt och måleri! Har nästan målat halva huset en andra gång och det blir sån skillnad när färdigfärgen kommer på! Var så uppe i mitt måleri att jag helt glömde bort att ta bilder (hur kan man glömma?).

Såklart måste ju våra hjältar utfodras och jag slog till på ett bullbak i fredags. Både bullar och som nedan äpplekrans med mandelmassa... Jätte nyttigt med äpple i (o typ 1 kg smör, socker och MASSA mandelmassa)...

Kram Mia

8 kommentarer:

  1. Hej,
    det låter så spännande. Kommer själv ihåg hur det var för 10 år sedan när vi byggde vårt hus.
    Jag väntar med spänning på fler bilder från huset.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Sååå spännande att ni snart ska flytta in!
    Underbart med hjälpsam familj, och självklart måste man muta dem lite ibland med både det ena och det andra....
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt att det är så nära! Själv tänker jag att jag om ett år sitter i huset och bloggar. Vilken underbar känsla det måste vara när det bara är någon vecka kvar!

    Jag glömmer också ofta bort att fota från bygget, i och för sig finns det inte så mycket att fota än (vindskyddsskivor och träribbor), men det är ju roligt att ha minnen från byggtiden :).

    Äppelkransen ser underbart god ut :). Hoppas du får en skön lördagskväll! Kram/Annie

    SvaraRadera
  4. Nu flyttade vi inte till ett nybyggt hus, men jag kommer ändå ihåg känslan av att komma in i radhuset och veta att det var vårt!:) Förstår att ni längtar!
    Lät som en himla smaskig äppelkrans!;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande med in flyttning i det nya huset.
    Klart att de som hjälper till skall ha lite gott att äta och den där äppelkransen ser jättegod ut.Man skall inte snåla på det som gör kakan god.

    Ni får ha en fortsatt trevlig helg och lycka till med nedpackningen av lägenheten.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Så härligt att det närmar sig och att ni redan känner er hemma i huset! 3 veckor är inte länge!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Jag känner hur din flyttlängtan ligger i luften ända hit! Och dina grannar verkar bättre än mina rökande partygrannar.. nåja, oftast är det inte så farligt med dem, men just igår höll jag på att gå upp i limningen! ;-D

    SvaraRadera
  8. Klart det är nyttigt! För själen... ;0)
    Ska bli så kul att få följa hur ni gör om huset till ert hem. Det är ju nämligen det man gör när man flyttar in. Det är inte förrän nu efter två år som det verkligen börjar kännas som om vi har hittat rätt med inredning och annat hos oss. Men jag var inte så klar med vad jag gillad när vi flyttade in som du verkar vara. Jo, förresten för att prenumenera på mitt nyhetsbrev är det bara att skicka ett mail till mig anna_forslund@live.se. Då kommer prenumenationen igång på en gång och du får det senaste nyhetsbrevet.

    Ta hand om dig och de dina.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera