måndag 16 augusti 2010

Min lilla prins ♥

För ungefär ett år sen döptes våran lilla Levis hemma i mormor och morfars trädgård. Min bror som är superduktig på musik hade blivit ombedd att spela gitarr och sjunga under dopgudstjänsten. Fria händer fick han att välja låt och ingen visste innan vilken han valt. Han överraskade med att själv ha skrivit den finaste sången jag nånsin hört till vår lilla prins. Mammans tårar forsade och hjärtat värkte av lycka. Den fina låttexten har jag nu textat och ramat in, den ska såklart få hederplatsen i Levisens nya rum!

Till Levis

ett litet barn har kommit till oss
och han tas emot med öppna armar
ett nytt liv har just kommit till

det finns så mycket han inte sett
men vi vet att han kommer lära
allt det bästa livet ger

för varje dag som går blir världen mindre
lite närmare för dig att känna
all den kärlek som kan bli din

jag hoppas att din framtid ger dig
det bästa utav alla tider
jag kommer alltid finnas där för dig

och jag lovar att ta vara
på varje ögonblick från nu

och jag vet att den underbara
alltid kommer vara du

Text och musik: Morbror Micke




Här är han vår lilla trollunge. Såååå nöjd med munnen full av chokladboll och bula i pannan. SÖT


Kram Mia





12 kommentarer:

  1. Jaaa du det var nog inte ett öga torrt på det dopet;=)Håller så med dig,,,det var nog det finaste jag hört!!
    Tänk att det är så länge sen????Konstigt vad tiden går fort,,,
    Lilla gubben så söt med alla sina bulor o blåmärken;=)
    Många kramar från farmor´n

    SvaraRadera
  2. Så fint!!! Tänk att få en egen sång...

    Hur går det för er? Med målning, flytt...? Jag väntar varje dag med spänning på vad som händer hos er:)
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Inte alla som får en egen sång! Så fin och vad fint du textat!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Såå fint att få en egen låt vid dopet.
    En riktig gullunge du har!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Haha ja den trollungen du:) Vilken fin text din bror har skrivit. Åren går snabbt snart är trollungen 13 år hihi. Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  6. Vilken fin text! Och vilket fint minne att spara. Bra idé att rama in den:)

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilken fin text!

    Vad roligt, så det är dina hem trakter. Härligt att bo så nära en sån fin och charmig stad. & det härliga glass cafét ;)

    Vad händer hos er denna vecka då?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Men vilken goding :) och vilken underbar text. Måste kännas extra speciellt då han skrivit den.
    Tavlan är jättevacker!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Oj vilken fin text, förstår att en tår trillade på din kind. Den texten lämnar ingen oberörd. Ha det gott vännen.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. En underbart fin text! Vilken suverän start på livet att få något så vackert sjunget för sig på dopdagen :).

    Vad söt lille Levis är med sina gyllene lockar :).

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  11. Vad gulliga,både din bror och son.Förstår tårarna,hade själv gråtit ett helt badkar tror jag:)

    Kramen/M-L

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig gåva, att få en egen sång! Och jag blir alltid lite avis på alla som kan sjunga och spela instrument, eftersom jag tyvärr är helt omusikalisk...

    SvaraRadera