torsdag 19 augusti 2010

Sista rycket

Fick idag reda på att slutbesiktningen kommer bli en dag tidigare än vad som tidigare var sagt. Så på onsdag nästa vecka smäller det! Kan tro att hantverkarna har bråda tider nu de sista dagarna. Målaren ringde oss i förmiddags och frågade om vi kunde komma och kolla på den vita färdigfärgen han börjat stryka på i Vildas rum (som vi ska ha i nästan hela huset). När vi kom ut såg jag att det inte var vitt utan snarare ljusgult (!) Han hade fått fel färg levererat och misstänkte att det inte var så vi ville ha det (eller så kom han ihåg att jag är liiite petig med de vita nyanserna, drog fasadhistorian för honom förra veckan). I vilket fall fick han en liten uppgift att lösa, ordna ny färg med RÄTT vit nyans + att han hade deadline med att vara klar till kvällen = förbesiktning imorron. Stackarn, han kommer säkert bli kvar hela natten...

Det är ju inte så att vi går och slöar hela dagarna heller, naevars här målas, sys, packas och städas det om vartannat. Och i går klämde vi in ett födelsedagskalas, J fyllde passande nog år mitt i röran. Men snart, väldigt snart, bor vi i vårt sååå efterlängtade alldeles egna HUS!



I övrigt ser det ut så här hemma hos oss just nu...


Kram Mia

10 kommentarer:

  1. Vad bra att du har tränat in målaren att tänka riktigt vitt!! Många målare brukar ju envisas med att måla med stockholmsvitt (brutet i gult/grått) och det gillar jag inte..

    SvaraRadera
  2. Ni har haft lite otur med de där vita nyanserna. Vilken tur att målaren var uppmärksam på att det kanske inte var rätt färg. Lycka till med alla flyttbestyr och ha en trevlig helg.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vi valde en vit färg som gick åt gult till barnens rum för flera år sedan och det gör jag inte om!:) Nu har vi en vit som är mer vit och den har vi snart använt i hela huset!
    Är inte ett dugg avundsjuk på ert packande och städande, men jag skulle gärna flytta in i ett nybyggt hus!;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej,
    vilken tur att målaren hörde av sig!!! Tänk om hela huset blivit ljusgult...

    Så kul med besiktning en dag tidigare!!!
    Tänker på er och hoppas att ni har riktigt flyt nu.
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Kul! Måste kännas härligt att det snart är dags! Hoppas allt går bra nu efter de "små" färgmissöden som uppstått...

    Ang. fotpallen - hade aldrig i min vildaste fantasi trott att C kunde bygga nåt sånt:o (Inte han heller tror jag!)Det är därför vi båda är så nöjda!;)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Åååå så spännande och roligt att det snart är dax! Ser fram emot att se ert hus.
    Tack för snälla komentar hos mig, jag blir så glad. Lycka till med sista rycket!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Ja längtan är olidlig nu!!! Förstår att det känns maffigt då ni flyttar till huuus =) Är så glad för er skull =)
    Nu är det inom räckhåll!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  8. Förstår att det är lite stressigt nu, men ååh vad roligt det ändå är med nytt hus!! :-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blogg du har Mia!! Jag e helt förälskad i alla dina inrednings o bakprojekt! Lycka till i nya huset! Kram Linda (Jennys gamla kollega på Nordic)

    SvaraRadera
  10. MIIIA!!! Att jag inte hittat hit tidigare! Vad du är duktig. Vilken fin blogg! Alla bilder på Levi och Vilda.. helt underbara! Är helt överväldigad.

    Huset kommer bli perfekt och vi MÅSTE ses snart. Får komma ut när ni har kommit i ordning. Massor av kramar till dig och familjen. Snacka om att den här sidan kommer under "favoriter" ;)
    PUSS, Erica

    SvaraRadera