torsdag 5 augusti 2010

Nåra loppisar kan man väl alltid klämma in?

Trots flyttstök, packning, husmåleri så lyckades jag och fina M klämma in en loppisrunda igår kväll... Hitta nåra små fynd men mest nöjd är jag över den fina brickan jag länge letat efter. Tyckte inte att den gula färgen riktigt föll mig i smaken så efter en lång funderare så bestämde jag mig för att den skulle få bli VIT (otippat va?)!

Ikväll blir det måla, måla, måla. Snälla farmor ställer upp och lägger barn här hemma ikväll så J och jag kan åka ut och måla på huset. Sen har jag en hel massa grejjer här hemma som väntar på att få lite vit färg på sig och det betar jag av om kvällarna.... Ingen rast o ingen ro!

FÖRE
EFTER



Kram Mia


12 kommentarer:

  1. Simsalabim å så blev den vackert vit. Så fin brickan blev. När den blev så vit 6 fin föll den verkligen mig i smaken.

    Hur går det med allt målande? Jag tänker på er och hoppas att ni snart ska kunna flytta in.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Vilket fynd du gjorde. Brickan blev jättefin med vit färg. Vackert porslin också, ser så somrigt ut med blått och vitt. Hur är det med dina blåsor i händerna efter allt målande? Du måste väl vila dig lite också. Ha det gott!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. "Ingen rast ingen ro", ja det känner jag igen ;o) det gäller att använda varje sekund när man har småbarn och byggprojekt på gång! Vad kul att du ändå hann med en loppisrunda och fatet blev så snyggt! Jag har ju sagt det förr men måste bara säga det igen: du tar så vackra foton!! Så proffsigt och en glädje för ögat varje gång!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Håller med Jennie dina foton är såå fina. Lite färg gjorde susen med mormorsbrickan. Mina barn har en liten i rosa i lekstugan. Min pappa sålde såna i sin butik när jag växte upp.
    Ta hand om dig, och glöm inte att vila lite ibland också så du har krafter kvar till flytten!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Klart att man måste få loppa, vad skulle livet vara annars?! En sådan oval bricka skulle jag också gärna vilja ha, den fattas i min bricksamling. Och vackrast är den i vitt också. Vad är det för fin servis som står ovanpå?

    SvaraRadera
  6. Hej vännen och så fin brickan blev i vitt och vackert porslin! Jag fick en sådan vit bricka för många år sedan vid en födelsedag, den är verkligen såå tidlös och fin! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Tänk vad lite vit färg kan göra. Den blev verkligen jättefin. En sådan bricka letar jag också efter.
    Så söt den blåblommiga servisen är passar så fint med brickan.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Jag har precis en sådan bricka, fast jag hade turen att den var vit redan från början!:)
    Lycka till med målningen!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, vitt kan ju helt enkelt aldrig bli fel!:) Så fin den blev!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Klart att vi är värda var sin godispåse idag!;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fin brickan blev :). Så roligt att göra loppisfynd som man dessutom enkelt kan piffa upp! Själv har jag inte alls hunnit gå på loppis i sommar pga byggandet, men någon regnig dag ska jag ge mig ut på skattjakt :). Hoppas du får en härlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  12. Från 70-talsgul till åh-så-fräsch-vit! Supernajs tillsammans med det fina porslinet också:-)
    Håller också på att måla. Framförallt taket i småkillarnas rum, men även panel i hallen och kanske också att lite andra småsaker får smaka på penseln med:-)
    Önskar bara att dygnet hade fler timmar...eller att jag behövde mindre sömn;-)
    Godnattkramen, Maria

    SvaraRadera