söndag 14 november 2010

Kärlek

Ja, kan man va kär i en möbel? I så fall är jag det ♥. Letade länge och väl efter DET skåpet att förvara ljudanläggningen i. När jag nästan gett upp och nästan bestämt mig för att köpa en IKEA möbel istället, dök DET upp på Blocket. Åååh, jag var sååå lycklig! Trären var den från början men fick sig en omgång med vit linoljefärg.

Lite kärlek får våran pappa J idag också. Mysfrukost och paket fick han imorse som sig bör dagen till ära. I eftermiddags kom min pappa (och såklart resten av familjen också) på farsdagsfika.

Igår var fina vännen M och jag på loppis- och shoppingrunda. Jag kom såklart inte hem tomhänt och har just målat rosa (!) färg på ett av fynden...





Kram Mia

7 kommentarer:

  1. Skulle gärna dölja vår musikanläggning i ett sådant fint skåp jag också!:)
    Nu blir man ju jätte nyfiken! Vad är det du målat rosa?
    Sist måste jag bara säga att jag är så glad att du är tillbaka! Gillar verkligen din blogg!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses vilket vackert skåp!
    Jag hoppas din helg varit bra!

    Jag har svarat på din fråga via mail.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Roligt att du är tillbaka. Förstår att det varit omställning att flytta och börja jobba på en gång. Självklart måste familjen komma först, de är ju viktigast. Vi bloggvänner finns ju alltid kvar här, ler.
    Ert hus ser fantastiskt fint ut.
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Ett sådant skåp har jag letat efter i snart 1 årstid och bara hittat riktigt dyra historier =( Vill så gärna ha ett skåp!!
    Stort grattis till ditt underbara fynd =)
    Blev hur snyggt som helst i vitt och med några svarta detlajer.
    Du ÄR verkligen efterlängtad här =)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  5. Klart man kan vara kär i en möbel!
    Skulle kärleken avta till denna goding kan jag ta vid och älska!

    Förstår precis att du har svårt att få tiden att gå ihop, har det likadant...
    Men har bestämt mig för att gå ner i tid e jul och det känns som ett bra beslut!

    Ta hand om dig!
    Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Förstår att du blev kär. Det är en underbar möbel!!

    Med lite färre inlägg kanske vi får ha dig kvar här i blöggvärlden.. *hoppas*

    Ha en bra dag! Kramar Milla

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du är tillbaka!
    Jag har också kännt som du, att livet bara snurrar iväg och man inte hinner med.
    Har därför valt att starta eget och jobba hemifrån, för att kunna ha mer tid till barn och familj.
    Det passar ju såklart inte alla, men för mig känns det helt rätt.
    "Musikmöbeln" är underbar, förstår din kärlek:-)
    Vi har också en gammal skänk där vi tidigare hade musikanläggningen, de slukar ju en massa cd-skivor och filmer med!
    Min är dock i mörk originalmålning (1800-tal)och jag har inte riktigt hjärta att måla över den:-)
    Må så gott, Maria

    SvaraRadera