lördag 29 januari 2011

Sitter med en smula nostalgiskt vemod i hjärtat, imorron ska vår syskonvagn vidare till en annan familj. Tänk att barnen blivit så stora att de inte behöver den längre... Levis är ju snart 2 år och ingen bäbis längre. Tiden går så himla fort och vips så är väl barnen stora och ska flytta hemifrån. Mina älskade små skruttungar...

En lugn och skön helg har vi framför oss, kanske att jag ska klämma in en tur till IKEA imorron??

Längtar efter gardiner i fönstrena nedan, det kommer bli bra med hissgardinerna jag beställt. Ska bara ladda upp tålamodskontot och låna symaskin hos svärmor, sen är det så gott som klart!


Kram Mia

12 kommentarer:

  1. Kommer ihåg när jag skulle sälja vår barnvagn, jösses vad nostalgisk jag var!:) Kan bara säga att det kommer fler tillfällen under åren. Här har vi en blivande sjundeklassare!!! Och jag som inte är mer än 25!;)
    Samtidigt är det skönt att de blir större också. Delade känslor det där.
    Klart du kommer fixa till gardinerna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tiden den går himla fort. Viips så är barnen stora. Vad fint du har i ditt kök.Jag är säker på att du fixar gardinerna med lite uppladdat tålamod. Ha en härlig helg.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Visst går det undan när de små växer upp, men tur är väll det! Tänk att alltid ha små bebisar... ;0) Det är ju så underbart att få följa deras utveckling och allt nytt de lär sig hela tiden. Dessutom får man mer tid över för sig själv eftersom... Men visst blir man nostalgisk då och då! Tänkte tipsa om din blogg i morgondagens inlägg. Hoppas det är ok! :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  4. Jag har saker på vinden som jag har svårt att göra mig av med. Larviga saker såsom Brio spisen och mycket annat. Kommer absolut ihåg hur det var med barnvagnen. Det är svårt att släppa taget då det är så mycket minnen man förknippar med just dessa ting.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Visst är det så, tiden går alldeles för fort....Varje ålder har dock sin charm. Vi skaffade en sladdis när våra 2 första barn började bli stora. Nu har vi 2 tonåringar och en vild 4 åring, och det är verkligen som att leva i 2 olika världar samtidigt med allt vad det innebär, fniss.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder du bjuder på!

    Visst är det många tankar när en " period" av livet går vidare på nåt vis....Jag har bara stora barn, snart en dotter på gymnasiet!! Kan du fatta!! Man kommer ju ihåg en hel del själv från den tiden.....hmmmm......


    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag känner verkligen med! Kommer ihåg när jag bytte från liggdel till sittdel, var ledsen i flera månader. Just nu är jag lite stressad över att Valentin kommer gå när som helst, vill ju att han ska fortsätta krypa lääänge till, är ju så gulligt. Sluta amma vill jag inte heller, även om jag näst intill gjort det, det är ju vår mysigaste stund!

    Hoppas du lyckas ladda till dig en dos tålamod inför gardinfixet =) !

    Kram Catta

    SvaraRadera
  8. Känner med DIG skulle det ju givetvis stå..

    SvaraRadera
  9. Hej,

    Hittade precis hit från vita rosor & förgätmigej. Mysig blogg!

    Göra sig av med barnvagnen är ett stort steg...oops, jag har visst en kvar i källaren!! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Hej på dej!
    Hittade hit av en slump och förstå min förvåning när jag upptäckte att vårt gamla hus syntes på en av dina bilder. Vi bodde på 36:an, i det röda huset med gärsgård runt om. Nu har vi flyttat ut på landet. Ville bara tala om vilken konstig liten bloggvärld vi lever i! :)
    Fin blogg du har!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vad fina bilder...
    Jag förstår hur du känner..
    Jag har ju själv varit med om det och snart är det väl dags igen att sälja syskonvagnen...

    Tiden rusar så fort fram men det konstiga är att man åldras inte själv.... :)

    Eller hur!

    Ha en fin måndag och vecka!

    Kram

    SvaraRadera